Friday, December 14, 2012

Merry merry xmas..hvis jeg var barn igen

ville jeg glæde mig til den 24 december. Juleaften med stjernestøv og glimmer. Årets længste dag når man er barn. Men så kommer juleshowet ...a very merry Christmas med fårekyllingen og Mickey og Pluto ih ja dem allesammen, og så kan man godt vente lidt endnu.Og juleshowet det er her heldigvis endnu! I dag skal julen være enkel og grafisk og ren og farveløs måske også en lille smule kedelig og usanselig. Uha ikke for meget and, ingen juleøl, silden er helt væk og da slet ikke alt for mange røde kugler og englehår på træet. Måske er det pænt med alt det mådehold og neonsnor, men det er ikke særlig magisk. Ikke særlig mystisk og faktiske heller ikke særlig hyggeligt. Så derfor; fyr den af DET ER JUL, DET ER JUL .....og her lugter godt af gran. Og hvis jeg var barn igen ville jeg ønske mig en trædukke, drømme jeg tog på rejse i sukkerland, spise slik og kager i massevis, være bange for rotter på loftet, åbne mine gaver i smug, sjæle mandlen eller komme en ekstra i grøden og tro på nisser og julemænd! For julen er da et eventyr. Er den ikke?

Glædelig og hyggelig JUL