Wednesday, November 21, 2012

Natalie Lete i Paris

I oktober var jeg et smut i Paris. Paris er bare min by. Der er ingen over og ingen under.  Hver gang jeg besøger byen, så gør jeg mig umage for ikke kun at gå rundt alle de steder, hvor jeg har vandret siden jeg var barn. Noget nyt skal findes og besøges. Denne gang fik jeg besøgt en kunster, som jeg har beundret i mange år Nathalie Lete. Og sikke en vidunderlig verden hun har skabt i sit studio lige udenfor Paris centrum. Pipi go home, her taler vi autentisk tingfinder. Og hvis man ikke forstår hvad inspiration er så kig med på billederne her. En kanin, en nisse, en farveklat, en bog et udklip. En helt egen verden, der med det samme taler til øjet og for mit vedkommen også hjertet. Kig på kaos og se at øjet alligevel i dette univers finder ro, fordi farve, opstilling og objekter midt i alt det hele passer sammen.

Kig på Nathalies hjemmeside og se mere fra hendes univers. http://www.nathalie-lete.com/

Der skal aftales tid inden studiet kan besøges. Hun sælger kun enkelte unika keramik ting herfra ellers skønne serigrafier til en overkommelig pris. Hendes unika ting kan købes i Paris hos http://www.astierdevillatte.com/ rue sain honore hvor de i øvrigt også har mange andre objekter hjertet hurtigt begærer.